اختلال در ۱۷ درصد از ظرفیت تولید گاز مایع (LNG) قطر

عصر ایران پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 18:56
مدیرعامل شرکت «قطر انرژی» در گفتگو با خبرگزاری رویترز، از آسیب جدی به تأسیسات گازی این کشور و کاهش چشمگیر توان صادراتی خبر داد.

 مدیرعامل قطرانرژی به رویترز گفت: حمله ایران باعث ازکار‌افتادن حدود 17٪ از ظرفیت LNG قطر شده است.

به گزارش تسنیم، مدیرعامل قطرانرژی به رویترز گفت: حمله ایران باعث ازکارافتادن حدود 17٪ از ظرفیت LNG قطر شده است، به‌طوری که دو تا از 14 قطار LNG و یک تأسیسات GTL آسیب دیده‌اند و این موضوع حدود 12.8 میلیون تن در سال را برای 3 تا 5 سال در حین تعمیرات از دسترس خارج خواهد کرد.

این اختلال می‌تواند منجر به حدود 20 میلیارد دلار زیان درآمد سالانه شود و تأمین انرژی اروپا و آسیا را تهدید کند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.