تصاویر؛ استارمر و برنام؛ دو روز متفاوت در سیاست بریتانیا

فرارو سه شنبه 02 تیر 1405 - 15:30
در حالی‌که نخست‌وزیر انگلیس از صحنه کنار می‌رود، اندی برنام که از او به عنوان «پادشاه شمال» یاد می‌شود با استقبال، تشویق و گرفتن سلفی در وست‌مینستر ظاهر شد.

کی‌یر استارمر و اندی برنهام روزهایی کاملاً متفاوت را در صحنه سیاسی بریتانیا تجربه کردند.

به گزارش فرارو، در شرایطی که نخست‌وزیر به شکلی آرام از صحنه سیاست کنار می‌رود، اندی برنام که در رسانه‌ها از او با عنوان «پادشاه شمال» یاد می‌شود، در وست‌مینستر با استقبال گرم، تشویق‌ها و گرفتن سلفی مواجه شد.

اندی برنام پیش از این دو بار برای رهبری حزب کارگر رقابت کرده و هر دو بار ناکام بوده است. اما اکنون، پس از استعفای کی‌یر استارمر و حمایت شمار زیادی از نمایندگان حزب کارگر، به نظر می‌رسد سومین تلاش او ممکن است موفقیت‌آمیز باشد.

برنام تایید کرده است که برای رهبری حزب نامزد خواهد شد. حمایت وس استریتینگ، وزیر بهداشت پیشین دولت کی‌یر استارمر که خود نیز به ورود به رقابت رهبری علاقه‌مند بود، موقعیت او را تقویت کرده است.

نخستین مانع بزرگ بر سر راه اندی برنام برای رسیدن به نخست‌وزیری انگلیس، هفته گذشته از میان برداشته شد. او در انتخابات میان‌دوره‌ای حوزه میکرفیلد پیروز شد و نامزد حزب رفرم (اصلاح) بریتانیا را شکست داد. این حزب با اختلاف بیش از ۹ هزار رای از حزب کارگر، در جایگاه دوم قرار گرفت.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.