طالبان: مواد مخدر صنعتی از بیرون افغانستان وارد می‌شود

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 02 تیر 1405 - 16:27
وزارت کشور حکومت طالبان اعلام کرد بخش عمده مواد مخدر صنعتی از کشورهای خارجی وارد افغانستان می‌شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالحق مطیع»، رئیس بخش هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور حکومت طالبان، اعلام کرد مواد مخدر صنعتی یکی از مهم‌ترین چالش‌های کنونی افغانستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر است و بخش قابل توجهی از این مواد از خارج به این کشور وارد می‌شود.

وی با اشاره به ادامه تلاش‌ها برای مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر گفت مواد مخدر صنعتی عمدتاً از کشورهای همسایه به افغانستان انتقال داده می‌شود و نهادهای امنیتی برای جلوگیری از ورود و توزیع آن اقدامات لازم را روی دست گرفته‌اند.

این مقام طالبان همچنین بر ضرورت شناسایی و برخورد با گردانندگان اصلی شبکه‌های قاچاق مواد مخدر تأکید کرد و افزود مبارزه با قاچاقچیان و عوامل اصلی انتقال مواد مخدر از اولویت‌های نهادهای مسئول به شمار می‌رود.

عبدالحق مطیع جزئیاتی درباره کشورهای مبدأ این مواد یا میزان کشفیات اخیر ارائه نکرد، اما گفت روند مبارزه با مواد مخدر در سراسر افغانستان ادامه دارد.

پس از روی کار آمدن دوباره طالبان در افغانستان، مقامات کنونی کابل بارها از اجرای برنامه‌های مبارزه با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر خبر داده‌اند. با وجود کاهش چشمگیر کشت خشخاش در برخی مناطق، نهادهای بین‌المللی و مقامات طالبان از افزایش نگرانی‌ها درباره تولید، قاچاق و مصرف مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

مواد مخدر صنعتی به دلیل سهولت حمل‌ونقل و شبکه‌های فرامرزی قاچاق، به یکی از چالش‌های جدید در حوزه مبارزه با مواد مخدر در افغانستان و منطقه تبدیل شده است.

انتهای پیام/.

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.