به گزارش همشهریآنلاین، الجزیره نوشت: از زمان امضای توافق موقت در هفته گذشته، آمریکا اعلام کرده بود که با دستیابی ایران به برخی شاخصها و تعهدات، بخشی از داراییهای مسدودشده آزاد خواهد شد و دسترسی این کشور به نظام بانکی و بازارهای بینالمللی افزایش مییابد. اما آنچه در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اخیر رخ داده، بسیار مهم است؛ زیرا نشاندهنده تغییر سیاست آمریکا در قبال تحریمهای صنعت نفت ایران است.
در ادامه این مطلب آمده است: اما آنچه در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اخیر رخ داده، بسیار مهم است؛ زیرا نشاندهنده تغییر سیاست آمریکا در قبال تحریمهای صنعت نفت ایران است.
سالها ایران با وجود تحریمها نفت خود را میفروخت، اما با تخفیفهای سنگین، زیرا بسیاری از کشورها نگران نقض تحریمهای آمریکا بودند.
اکنون ایران میتواند نفت خود را با قیمت کامل بفروشد؛ اقدامی که صدها میلیون دلار درآمد اضافی برای اقتصاد ایران به همراه خواهد داشت.
با این حال، مقامات آمریکایی تأکید دارند که ایران همچنان باید تعهدات تعیینشده را اجرا کند تا سایر تحریمها نیز برداشته شوند.











