به گزارش دفتر منطقهای خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین نشست گروه کاری مشترک پاکستان و روسیه برای مقابله با تروریسم بینالمللی در اسلامآباد برگزار شد و دو طرف در آن درباره تهدیدات امنیتی و تروریستی منطقه، بهویژه خطرات ناشی از افغانستان، گفتگو کردند.
در این نشست، «محمد خالد خان جمالی»، معاون وزارت خارجه پاکستان و «دیمیتری لیوبینسکی»، معاون وزیر خارجه روسیه، ریاست هیئتهای دو کشور را بر عهده داشتند.
بر اساس اعلام وزارت خارجه پاکستان، بخش مهمی از مذاکرات به بررسی تهدیدات تروریستی منطقهای اختصاص داشت و طرفین بهطور ویژه درباره تروریسم برخاسته از افغانستان و پیامدهای آن برای کشورهای همسایه و امنیت منطقهای تبادل نظر کردند.
دو طرف همچنین وضعیت همکاریهای دوجانبه در زمینه مبارزه با تروریسم را ارزیابی کرده و راههای گسترش همکاریها در مجامع منطقهای و بینالمللی را مورد بررسی قرار دادند.
در این نشست، پاکستان و روسیه بر ضرورت تقویت هماهنگیها و همکاریهای مشترک در چارچوب نهادهای بینالمللی، بهویژه سازمان ملل و سازمان همکاری شانگهای، برای مقابله با تهدیدات تروریستی تأکید کردند.
این در حالی است که طالبان حضور و فعالیت گروههای تروریستی در افغانستان را بارها رد کرده و تأکید میکند به هیچکس اجازه استفاده از خاک این کشور برای تهدید علیه دیگر کشورها را نمیدهد.
انتهای پیام/.