مذاکرات ایران و آمریکا محور رایزنی وزرای خارجه قطر و هلند

عصر ایران سه شنبه 02 تیر 1405 - 14:56
وزیر خارجه قطر در این دیدار بر حمایت کامل کشورش از مذاکرات جاری میان تهران و واشنگتن برای رسیدن به راه حل پایدار از طریق گفت وگو و راه های مسالمت آمیز تاکید کرد.

وزیر خارجه هلند در سفر به قطر با وزیر خارجه این کشور دیدار و دو طرف درباره مسائل مختلف از جمله مذاکرات ایران و آمریکا تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت رسمی وزارت خارجه قطر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر امروز میزبان تام برندسن، وزیر خارجه هلند در دوحه پایتخت قطر بود.

در این دیدار دو طرف درمورد روابط دوجانبه و راه های تقویت آن و آخرین تحولات منطقه به ویژه تلاش های دیپلماتیک انجام شده برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه پس از امضای یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه قطر در این دیدار بر حمایت کامل کشورش از مذاکرات جاری میان تهران و واشنگتن برای رسیدن به راه حل پایدار از طریق گفت وگو و راه های مسالمت آمیز تاکید کرد.

وی گفت که این امر امنیت منطقه را تقویت می کند و در ایجاد افق های جدید برای همکاری، توسعه و شکوفایی و تحقق منافع مشترک برای ملت های منطقه و جهان سهیم خواهد بود.

وزیر خارجه قطر پیش از این در مصاحبه با شبکه الجزیره گفته بود: یادداشت تفاهم تهران- واشنگتن حاصل تلاش‌های زیاد با شرکای ما در پاکستان و حمایت‌های منطقه‌ای بود.

وی تصریح کرد: هدف از این یادداشت تفاهم توقف جنگ و ایجاد چارچوبی برای مذاکرات است، برخی مسائل همانند موضوع هسته‌ای بین واشنگتن و تهران بررسی می‌شود و برخی از مسائل مانند امنیت و تنگه هرمز نیز بحث‌های منطقه‌ای است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.