به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه فرامنطقهای رای الیوم و تحلیلگر برجسته فلسطینی، سرمقاله جدید این روزنامه الکترونیکی را به نتایج نظرسنجیهای رسمی صهیونیستها درباره جنگ اخیر با ایران اختصاص داده و نوشت: وقتی 92 درصد از صهیونیستها در یک نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه تلآویو اذعان میکنند که ایران از جنگ اخیری که آمریکا و اسرائیل علیه آن به راه انداخته بودند، پیروز آمده و همه اظهارات بنیامین نتانیاهو در مورد کسب دستاوردهای قابل توجه، دروغ محض است، این یعنی ایران بدون شک طرف پیروز این جنگ و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نتانیاهو که ترامپ را مانند گوسفندی به جهنم جنگ با ایران کشاند، بازندگان آن هستند.
اذعان صهیونیستها به پیروزی ایران تاییدی دیگر بر حمایت ترامپ است
عبدالباری عطوان افزود: نتایج نظرسنجی مذکور که روز دوشنبه توسط روزنامه راست افراطی تایمز اسرائیل منتشر شد و 3644 نفر از سنین و گروههای مختلف در آن شرکت کرده بودند، یک ضربه کوبنده به تکبر و استکبار رژیم صهیونیستی و تاییدی دیگر بر حماقت ترامپ، دولت او و مشاورانش بود که بزرگترین فریب اسرائیلی در تاریخ آمریکا را خوردند. این همچنین بیانگر شکست استراتژی و دکترین اسرائیل است که نتانیاهو بعد از طوفان الاقصی اتخاذ و ترویج کرد.
این تحلیلگر فلسطینی تاکید کرد: دکترینی که نتانیاهو بعد از طوفان الاقصی در اکتبر 2023 اتخاذ کرده بود، مبتنی بر خشونت بیش از حد، جنگهای نسل کشی و ویرانی گسترده در نوار غزه، لبنان و ایران بود، اما شکست آن در جنگ علیه ایران نشان داد که این دکترین نتیجه معکوس داده است. این اعتراف مستقیم و روشن صهیونیستها به شکست مقابل ایران در نظرسنجی انجام شده توسط قدیمیترین دانشگاه عبری اسرائیل که اغلب سران فعلی این رژیم در زمینههای استراتژیک سیاسی، پزشکی و علمی از آن فارغ التحصیل شدهاند، نه تنها دروغهای نتانیاهو و یگان جاسوسی 8200 به عنوان خطرناکترین لانه جاسوسی جهان را افشا میکند، بلکه حماقت اعراب و آمریکاییها در اعتماد مطلق آنها به برتری اطلاعاتی، سیاسی و نظامی اسرائیل را نیز آشکار میسازد.
راز پیروزی ایران و رسوایی بزرگ اعراب
سردبیر روزنامه رای الیوم ادامه داد: ما در این روزنامه و همه مقالات، تحلیلها و ارزیابیهای خود از جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، از همان روز اول تاکید کردیم که آمریکا و اسرائیل بازنده این جنگ خواهند بود و این تجاوز به اهداف خود نمیرسد، چه در سطح سرنگونی نظام ایران و چه نابودی برنامههای هستهای و موشکی این کشور یا تسلیم نظام تهران در عرض دو یا سه روز بعد از جنگ.
در ادامه این مقاله آمده است: راز پیروزی ایران که صهیونیستها این گونه به آن اذعان میکنند، در ایمان، اعتماد به نفس و آمادگی جدی برای مقابله و فدا کردن جان و خون خود در راه مقاومت ضد متجاوزان و پایداری تا آخرین قطره خون نهفته است. در این میان رژیمهای عربی و سران سیاسی و نظامی آنها و مشاورانشان همچنان خودشان را به خواب زدهاند و از روی غرور و نادانی نمیخواهند به پیروزی ایران اذعان کنند.
نویسنده این یادداشت تصریح کرد: بزرگترین گواه ما بر این رسوایی رسمی رژیمهای عربی، صدور بیانیههایی از سوی 21 کشور عربی در روزهای اول تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران است؛ جایی که اعراب به جای محکوم کردن جنگ غیرقانونی و متجاوزانه واشنگتن و تلآویو ضد ایران، بیانیههایی در محکومیت حملات تهران به پایگاههای آمریکا در کشورهای عربی صادر کردند؛ یعنی پایگاههایی که تجاوز به ایران از آنجا انجام میشد. این رژیمها حتی جرات نکردند یک کلمه در محکومیت تجاوزات آمریکاییها و صهیونیستها علیه ملت برادر ایران که حاکمیت آن نقض شده و هزاران نفر از شهروندانش به شهادت رسیدند، حرف بزنند.
عطوان خاطرنشان کرد: ما به یک نظرسنجی در دانشگاههای عربی نیاز نداریم تا به ما بگوید که ایران پیروز شده، زیرا این پیروزی ایران بر دیوارهای تنگه هرمز، سطح آبهای خلیج فارس و دریای عرب، تنگه باب المندب و محلههای ویران شده تل آویو، حیفا و دیمونا نوشته شده است. اگر نتیجه برعکس بود، ترامپ به سمت میانجیهای عرب و مسلمان (پاکستان) هجوم نمیبرد و التماس نمیکرد که آنها برای توقف جنگ مداخله کنند، آتشبس و تمدید آن را پیشنهاد نمیکرد و از تمام تهدیدهای بزدلانه خود برای نابودی ایران و به راه انداختن جهنم بر سر آن عقبنشینی نمیکرد.
ایران همه رویاهای اسرائیل را به باد داد
این نویسنده فلسطینی تصریح کرد: اینجا سوال میکنیم که اسرائیل بزرگی که نتانیاهو به ایجاد آن در اغلب اراضی سوریه، عربستان و عراق افتخار میکرد، کجاست؟ نقشههای خاورمیانه جدیدی که او چهار ماه پیش ادعا میکرد در حال ترسیم آن است کجاست؟ و در نهایت توافقهای عادیسازی و متفکران و مروجان آن کجا هستند؟
در پایان این یادداشت آمده است: ارتش شکست ناپذیر اسرائیل که همه رژیمهای عربی در منطقه را به وحشت انداخته بود کجاست و چگونه افسران ارشد این ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر، بر اثر اصابت پهپادهای حزب الله مانند مگس له میشوند و میمیرند؟ بله، ایران پیروز شد و آمریکا و اسرائیل شکست سختی را متحمل شدند. دوران تسلیم و برافراشتن پرچمهای سفید از اولین روز حمله به پایان رسیده و چنین دورهای دیگر هرگز باز نخواهد گشت و زمان همه چیز را روشن میکند.
انتهای پیام/