روبیو: هیچ کشوری نباید به دنبال عوارض از تنگه هرمز باشد!

فرارو سه شنبه 02 تیر 1405 - 22:01
این همان حقوق بین‌الملل موجود است. در تمام آبراه‌های بین‌المللی در سراسر جهان وضع به همین منوال است، و ما انتظار داریم که اینجا نیز به همین شکل باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا درمود تنگه هرمز گفت: این قانون است. این یک آبراه بین‌المللی است. هیچ کشوری اجازه ندارد در یک آبراه بین‌المللی عوارض یا هزینه‌ای دریافت کند.

این همان حقوق بین‌الملل موجود است. در تمام آبراه‌های بین‌المللی در سراسر جهان وضع به همین منوال است، و ما انتظار داریم که اینجا نیز به همین شکل باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که برخلاف ادعای روبیو، تنگه هرمز در قلمرو دریایی ایران و عمان قرار دارد.

ما قصد داریم با دولت لبنان مذاکره و تعامل کنیم، و آینده لبنان متعلق به مردم لبنان از طریق دولت مستقل و منتخب آنهاست.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.