عراق: تمامی پالایشگاه‌های ما با حداکثر ظرفیت فعال هستند

مشرق نیوز چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 08:01
وزارت نفت عراق با صدور بیانیه‌ای از تداوم فعالیت کامل مراکز پالایشگاهی خود در سراسر این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، وزارت نفت عراق اعلام کرد که تمامی پالایشگاه‌های نفت در مناطق جنوب، مرکز و شمال این کشور با تمام ظرفیت خود برای تولید فرآورده‌های نفتی در حال فعالیت هستند.

این درحالی است که عربستان به دنبال تنش های منطقه یکی از پالایشگاه نفت خود را تعطیل کرد.

در همین راستا، پالایشگاه راس تنوره شرکت آرامکو عربستان دوشنبه (۱۱ اسفندماه) پس از حمله پهپادی تعطیل شد.

رأس تَنوره ، شهر و بندری در استان شرقیه در عربستان سعودی است که در ۵۸ کیلومتری شمال دمّام (مرکز استان شرقیه) واقع است.

شرکت آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان است که از لحاظ مالکیت ذخایر (نفت خام و گاز طبیعی) به‌عنوان یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان است.

دفتر مرکزی شرکت آرامکو، در شهر ظهران در شرق عربستان قرار دارد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.