تصاویر؛ افتتاح مرکز ریاست‌جمهوری اوباما

فرارو جمعه 29 خرداد 1405 - 20:54
باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، افتتاح مرکز ریاست جمهوری خود را با یک جشن پرستاره که روسای جمهور سابق، رهبران جهان، افراد مشهور و ورزشکاران را گرد هم آورد، جشن گرفت.

باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا همراه با سه رئیس‌جمهور سابق دیگر، افتتاح مرکز ریاست جمهوری خود در شیکاگو را جشن گرفت.

 به گزارش فرارو، این مراسم که تنها با دعوت قبلی و به صورت زنده پخش می‌شد، با اجرای بروس اسپرینگستین، استیوی واندر، کریستینا آگیلرا، بونو، کامن، جان لجند و چندین هنرمند دیگر همراه بود.

اوباما با یادآوری ورودش به شیکاگو در سال ۱۹۸۵ به عنوان یک سازمان‌دهنده تازه‌کار اجتماعی گفت: نمی‌توانستم این مرکز را هیچ جای دیگری بسازم.

وی یادآور شد که در همان نزدیکی با همسر آینده‌اش میشل آشنا شده، مراسم عروسی‌شان در فاصله‌ای کوتاه تا این مرکز برگزار شده، فرزندانشان در همین محله به دنیا آمده‌اند و نخستین کارزار سیاسی خود را نیز نه‌چندان دور از اینجا آغاز کرده است.

این مجموعه نزدیک به ۲۰ هکتاری در پارک جکسون در جنوب شیکاگو، در نزدیکی جایی که اوباما در آن زندگی می‌کرد و نخستین بار وارد سیاست شد، قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود هر سال بیش از یک میلیون بازدیدکننده را جذب کند.

در کنار موزه‌ای چندطبقه که داستان سیاسی و شخصی نخستین رئیس‌جمهور و بانوی اول سیاه‌پوست آمریکا را روایت می‌کند، در این محوطه یک شعبه کتابخانه عمومی شیکاگو، زمین‌های بسکتبال، یک محوطه بازی کودک، یک مرکز ورزشی و فضای پیک‌نیک نیز ساخته شده است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.