از تداوم نقض آتش بس از سوی صهیونیست‌ها تا پاسخ مقاومت در عرصه میدانی و سیاسی

صدا و سیما شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 14:20
در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان ۶ نفر شهید و ۲ نفر زخمی شدند. در پاسخ، مقاومت لبنان از انجام پنج عملیات علیه مواضع این رژیم خبر داد. نائب رئیس شورای سیاسی حزب الله هم با تاکید بر مخالفت با مذاکره مستقیم دولت لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: هیچ نیروی نمی‌تواند مقاومت اسلامی لبنان را مجبور به تحویل سلاح کند.

۸ شهید و زخمی در حملات صهیونیست ها به جنوب لبنان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ بر اساس گزارش منابع رسمی لبنان، پهپادهای رژیم صهیونیستی چندین حمله را به اطراف شهرک «کفرا» در شهرستان بنت جبیل انجام دادند. همچنین در حمله‌ای دیگر، یک پهپاد این رژیم منطقه «البساتین» در «المعلّیه»  شهرستان صور را هدف قرار داد.

در همین حال، مرکز عملیات اضطراری سلامت وابسته به وزارت بهداشت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات روز جمعه رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی این کشور، به شهادت ۶ شهروند و زخمی شدن ۲ نفر دیگر انجامیده است.

در پاسخ به این حملات و نقض آتش بس مقاومت اسلامی لبنان از انجام پنج عملیات علیه مواضع رژیم صهیونیستی در جنوب این کشور در روز جمعه خبر داد.  

این عملیات ها با انواع پهپاد و هواگرد انتحاری انجام شدند . رزمندگان حزب الله لبنان در یکی از این حملات، پهپاد دشمن از نوع هرمس ۴۵۰ را در حریم هوایی صور با موشک زمین به هوا سرنگون کردند. همچنین یک نفربر دشمن صهیونیستی در شهرک رامیه و یک دستگاه خودرو زرهی هامر در ورودی شهرک القنطره منهدم شد.

تجاوزات رژیم صهیونیستی درحالی انجام شده است که توافق آتش‌بس از هفته گذشته وارد فاز اجرایی شده است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنجشنبه از تمدید سه هفته‌ای این آتش‌بس خبر داد. 

دولت لبنان اخیرا تصمیم به ورود به مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی به منظور دستیابی به آتش‌بس گرفت و دومین دور این مذاکرات بامداد روز جمعه در واشنگتن برگزار شد. این تصمیم منجر به اعتراض‌های گسترده در لبنان شده است و ملت و مقاومت لبنان بر ضرورت توقف تمامی تجاوزات و خروج اشغالگران از خاک این کشور پیش از انجام هرگونه مذاکرات تاکید دارند.

در این خصوص نائب رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان گفت: هیچ نیروی منطقه‌ای یا بین المللی نمی‌تواند مقاومت اسلامی لبنان را مجبور به تحویل سلاح کند. محمود قماطی با تاکید بر اینکه مقاومت تا آزادسازی آخرین وجب از خاک لبنان ادامه دارد، افزود: با مذاکره مستقیم دولت لبنان با رژیم صهیونیستی مخالف هستیم و چنین مذاکره‌ای موفقیت آمیز نخواهد بود.

او با اشاره به اینکه دولت لبنان شیوه مذاکره با دشمن را نمی‌داند، گفت: امیدوار بودیم که دولت لبنان از اهرم مقاومت به عنوان ابزار قدرت در مذاکرات استفاده کند. عضو ارشد حزب الله لبنان با بیان اینکه نشانه‌هایی از تلاش برای ایجاد فتنه داخلی در لبنان مشاهده می‌شود، درباره پیامدهای آن هشدار داد.


پیشتر شیخ «نعیم قاسم» دبیرکل حزب‌الله در واکنش به کشاندن دولت لبنان به مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی به منظور پیاده‌سازی توطئه خلع سلاح مقاومت اسلامی این کشور با همراهی آمریکا، تاکید کرده بود: نباید دولت لبنان «ابزار اجرایی» خواسته‌های اسرائیل باشد یا با تضعیف ساختار داخلی، زمینه اجرای این اهداف را فراهم کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.