واکنش اسپانیا به تهدید ترامپ

مشرق نیوز چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 02:32
اسپانیا سه‌شنبه شب به تهدید ترامپ برای قطع روابط تجاری میان ۲ کشور پاسخ داد و هشدار داد که بازنگری در مناسبات اقتصادی باید مطابق قوانین بین‌المللی و توافقنامه‌های دوجانبه انجام‌ شود.

به گزارش مشرق به نقل از نیویورک تایمز، دولت اسپانیا در بیانیه‌ای تاکید کرد که تغییر در روابط آمریکا و اسپانیا نمی‌تواند به صورت یکجانبه انجام شود اما «اگر دولت آمریکا خواهان بازنگری در این روابط است باید به استقلال شرکت‌های خصوصی، قوانین بین‌المللی و توافقنامه‌های دوجانبه میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده احترام بگذارد.»

این بیانیه افزود: دولت اسپانیا همواره برای تجارت آزاد و همکاری اقتصادی با کشورها بر اساس احترام متقابل و پایبندی به قوانین بین‌الملل آماده بوده و هست. شهروندان شایسته رونق و شکوفایی بیشتر هستند، نه مشکلات بیشتر.

ترامپ سه‌شنبه شب در واکنش به خودداری اسپانیا از در اختیار گذاشتن پایگاه‌هایش برای استفاده واشنگتن در تجاوز به ایران، مادرید را به قطع روابط تجاری تهدید کرد.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه «اسپانیا گفته که نمی‌توانیم از پایگاه‌هایشان استفاده کنیم» افزود: اسپانیا به جز مردم عالی، هیچ چیزی ندارد که ما به آن نیاز داشته باشیم.

اسپانیا حمله به ایران را محکوم و اعلام کرده است که به هیچ وجه اجازه استفاده از پایگاه‌های خود را در اقدام نظامی جاری علیه ایران نخواهد داد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.