اعتراض در جاکارتا مقابل سفارت آمریکا در پی کشته شدن صلح‌بانان اندونزی

صدا و سیما سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:33
در پی کشته شدن سه نظامی اندونزی توسط رژیم صهیونی در جنوب لبنان، هزاران نفر در جاکارتا با حضور در مقابل سفارت آمریکا دست به تجمع اعتراضی زدند.

اعتراض در جاکارتا مقابل سفارت آمریکا در پی کشته شدن صلح‌بانان اندونزی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، این تجمع از ساعات ابتدایی صبح آغاز و به‌سرعت گسترش یافت. حضور گسترده خانواده‌ها، زنان و کودکان در این راهپیمایی از نکات قابل توجه این رویداد بود.

معترضان که اغلب لباس‌های سفید بر تن داشتند، با حمل پرچم‌های فلسطین و اندونزی و سر دادن شعارهایی، ضمن محکوم کردن این حمله، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند. این مراسم با عنوان «میلیون‌ها دعا برای شهدا» برگزار شد و فضای آن با قرائت دعا، سخنرانی و سرود‌های مذهبی همراه بود.

سخنرانان در این تجمع، علاوه بر گرامیداشت این نظامیان که در قالب مأموریت صلح‌بانی یونیفیل در جنوب لبنان فعالیت می‌کردند، خواستار پاسخگویی جامعه جهانی نسبت نقض قوانین بین‌المللی شدند. همچنین بر ضرورت حمایت از آرمان فلسطین و پایان دادن به درگیری‌ها در منطقه تأکید شد.

این تجمع یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های اعتراضی اخیر در پایتخت اندونزی بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.