اجرای طرح برگردان مس به فیبرنوری در مخابرات همچنان ادامه دارد

صدا و سیما سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:32
معاون شبکه شرکت مخابرات ایران گفت: با وجود شرایط خاص کشور، روند توسعه شبکه فیبر نوری در بسیاری از شهر‌ها ادامه داشته است و همکاران ما در سراسر کشور تلاش کرده‌اند اجرای طرح‌ها متوقف نشود.

اجرای طرح برگردان مس به فیبرنوری در مخابرات همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حسن کریمی معاون شبکه شرکت مخابرات ایران با اشاره به شرایط خاص کشور در نیمه دوم سال گذشته و به ویژه اواخر سال و ایام جنگ و برخی محدودیت‌های اجرایی در حوزه زیرساخت و صدور مجوز‌های حفاری اظهار داشت: با وجود این شرایط، روند توسعه شبکه فیبر نوری در بسیاری از شهر‌ها ادامه داشته و همکاران ما در سراسر کشور تلاش کرده‌اند اجرای طرح ها متوقف نشود.

وی افزود: بخش قابل توجهی از توسعه شبکه فیبر نوری با استفاده از کانال‌ها و زیرساخت‌های موجود انجام می‌شود و تنها در بخشی از مسیر‌ها نیاز به عملیات حفاری وجود دارد که در تعامل با دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری در حال پیگیری است.

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران با اشاره به پیشرفت این طرح در کشور گفت: در پایان سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار مشترک تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفته‌اند و تعداد مشترکان فعال FTTH به بیش از ۸۲۰ هزار مشترک رسیده است که نشان‌دهنده روند رو به رشد استقبال از این فناوری در کشور است.

کریمی همچنین به موضوع تأمین تجهیزات اشاره کرد و گفت: بخشی از تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز این پروژه از طریق تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود و شرکت مخابرات ایران در تعامل با تولیدکنندگان داخلی تلاش می‌کند با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی، روند توسعه این شبکه ملی را ادامه دهد.

معاون شبکه شرکت مخابرات همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت راهبردی توسعه شبکه فیبر نوری در ارتقای کیفیت خدمات ارتباطی، شرکت مخابرات ایران برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تسریع اجرای طرح ها در سال جاری انجام داده و انتظار می‌رود با بهبود شرایط، تأمین تجهیزات و همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان عمومی در سطح کشور، روند توسعه این زیرساخت ارتباطی لازم شتاب بیشتری بگیرد.

طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های تحول دیجیتال در کشور، زمینه‌ساز ارائه خدمات ارتباطی پرسرعت، پایدار و باکیفیت به شهروندان و کسب‌وکار‌ها خواهد بود و شرکت مخابرات ایران اجرای این طرح را با جدیت در سراسر کشور دنبال می‌کند.

طرح توسعه ارتباط پرسرعت و تقویت پوشش و اتصال در اقصی نقاط کشور تحت نام پروژه «برگردان شبکه از سیم مسی به فیبر نوری» به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تحول در زیرساخت‌های ارتباطی کشور، با هدف ارتقای کیفیت خدمات، افزایش سرعت دسترسی کاربران و توسعه اقتصاد دیجیتال، علی رغم شرایط خاص و جنگ تحمیلی دشمن آمریکایی_صهیونی علیه کشورمان، همچنان در دستور کار مجموعه مخابرات ایران قرار دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.