موبایل از مدارس این کشور حذف شد

خبرآنلاین سه شنبه 02 تیر 1405 - 11:31
نخست‌وزیر جمهوری چک از ارائه لایحه‌ای خبر داد که بر اساس آن استفاده از تلفن همراه در مدارس این کشور ممنوع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش سیتنا، دولت جمهوری چک در راستای افزایش تمرکز دانش‌آموزان و کاهش وابستگی به ابزارهای دیجیتال، لایحه‌ای را برای ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس ارائه کرده است. بر اساس این طرح، اجرای ممنوعیت از سپتامبر ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد.

به گفته آندری بابیش، نخست‌وزیر جمهوری چک این محدودیت تنها به کلاس‌های درس محدود نمی‌شود و استفاده از تلفن همراه در زمان زنگ تفریح را نیز در بر می‌گیرد. با این حال، مواردی مانند نیازهای پزشکی یا استفاده آموزشی با مجوز مدرسه از این قانون مستثنی خواهند بود.

در متن پیش‌نویس این قانون تأکید شده است که مدارس، به جز در شرایط مشخص‌شده، مجاز به صدور اجازه استفاده از تلفن همراه برای دانش‌آموزان نخواهند بود.

همزمان، دولت چک در حال بررسی طرح‌هایی برای محدودسازی دسترسی کودکان به شبکه‌های اجتماعی نیز هست. جمهوری چک با این اقدام به جمع کشورهایی پیوسته که در سال‌های اخیر برای کاهش اثرات منفی استفاده از تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی بر کودکان، محدودیت‌هایی را در محیط‌های آموزشی اعمال کرده‌اند. 

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.