اتحاد بنت و لاپید برای کنار زدن نتانیاهو

عصر ایران دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 09:56
قرار است بنت و لاپید شامگاه امروز در یک نشست خبری مشترک، جزئیات بیشتری از این ائتلاف ارائه داده و از سایر احزاب مخالف برای پیوستن به آن دعوت کنند.

نفتالی بنت نخست ‌وزیر پیشین و یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون اسرائیل برای کنار زدن بنیامین نتانیاهو، یکشنبه از ادغام احزاب خود در قالب یک حزب جدید برای حضور در انتخابات آینده خبر دادند.

به گزارش ایرنا، بر اساس بیانیه دفتر بنت، حزب «یش عتید» به رهبری لاپید با حزب «بنت ۲۰۲۶» ادغام شده و تشکیلات جدیدی با نام «با هم – به رهبری نفتالی بنت» تشکیل خواهد شد که در آن بنت اکثریت رهبری را در اختیار دارد.

در این بیانیه تاکید شده است که هدف از این اقدام، پایان دادن به شکاف‌ها در اردوگاه مخالفان و تمرکز بر دستیابی به پیروزی قاطع در انتخابات آینده و پیشبرد اصلاحات سیاسی در اسرائیل است.

قرار است بنت و لاپید شامگاه امروز در یک نشست خبری مشترک، جزئیات بیشتری از این ائتلاف ارائه داده و از سایر احزاب مخالف برای پیوستن به آن دعوت کنند.

گزارش‌ها حاکی است توافق ادغام شنبه ‌شب پس از چندین دور رایزنی و انجام نظرسنجی‌های سیاسی برای ارزیابی این اقدام امضا شده است.

پیش از این، بنت تلاش کرده بود گادی آیزنکوت رئیس پیشین ستاد ارتش اسرائیل را به این پروژه سیاسی جذب کند، اما وی از پیوستن خودداری کرده و در عین حال از همکاری احتمالی در آینده استقبال کرده است.

در مقابل، برخی چهره‌های اپوزیسیون از جمله آویگدور لیبرمن و یائیر گولان از این اقدام استقبال کرده و آن را گامی در جهت تقویت جبهه مخالف بنیامین نتانیاهو دانستند.

در سوی دیگر، حزب لیکود و جریان‌های راست‌گرای “اسرائیل” به ‌شدت از این ائتلاف انتقاد کرده و آن را تلاشی سیاسی برای بازآرایی صحنه حزبی پیش از انتخابات توصیف کردند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.