پاپ باز هم حملات آمریکا - رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد  

الف جمعه 04 اردیبهشت 1405 - 11:44
رهبر کاتولیک‌های جهان مجددا ضمن محکوم‌کردن حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران گفت که به‌ عنوان یک رهبر روحانی نمی‌تواند از این جنگ حمایت کند.

به گزارش ایسنا، «پاپ لئوی چهاردهم» شامگاه پنجشنبه به خبرنگارانی که با او از مالابو، پایتخت گینه استوایی همراه بودند، گفت: «من به عنوان یک رهبر روحانی نمی‌توانم طرفدار جنگ باشم.»

طبق گزارش تلویزیون خبری «سی‌ان‌ان»، رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه تاکید کرد: «بمباران ایران توسط آمریکا و اسرائیل وضعیتی آشفته برای اقتصاد جهانی و کل جمعیت بی‌گناه ایران که به دلیل این جنگ رنج می‌برند، ایجاد کرده است. می‌خواهم همه را تشویق کنم تا برای یافتن پاسخ‌هایی که از فرهنگ صلح ناشی می‌شود و نه از مکانی پر از نفرت و تفرقه، تلاش کنند.»

این اظهارات پاپ لئوی چهاردهم پس از حملات و لفاظی‌های اخیر بین او و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، عنوان شد.

دونالد ترامپ هفته گذشتته پاپ را «افتضاح» توصیف کرده بود؛ این در حالی است که پاپ طی هفته‌های اخیر به یکی از منتقدان فزاینده جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران تبدیل شده است. پاپ همچنین در واکنش گفت که به‌ رغم اظهارات ترامپ به انتقاد از جنگ ادامه خواهد داد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی ۹ اسفند سال گذشته در حالی‌ که گفت‌وگوهای غیرمستقیم با طرف آمریکایی در جریان بود، در اقدامی تجاوزگرانه به خاک ایران حمله کردند و ایران نیز در پاسخ به تجاوز علیه خاک کشور و دفاع از خود، عملیات وعده صادق ۴ را با هدف‌گیری پایگاه‌های آمریکایی در منطقه و اهدافی مشخص در سرزمین‌های اشغالی انجام داد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.