عمان از گفت وگوهای سازنده با طرف ایرانی درباره تنگه هرمز خبر داد

مشرق نیوز سه شنبه 02 تیر 1405 - 07:42
وزیر امورخارجه عمان، دیدارش با هیأت ایرانی به ریاست مجلس شورای اسلامی در مسقط را سازنده خواند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان اعلام کرد که در دیدار با محمدباقر قالیباف و سیدعباس عراقچی، گفت‌وگوهای سازنده‌ای درباره مفاد یادداشت تفاهم، به‌ویژه مسائل مرتبط با تنگه هرمز، انجام شده است.

وی افزود که طرفین بر پایبندی به اصول حقوق بین‌الملل تأکید کرده‌اند و عمان نیز تعهد خود را نسبت به تضمین عبور ایمن کشتی‌ها از مسیرهای دریایی بدون اخذ عوارض عبور اعلام کرده است.

ساعاتی پیش بود که خبرگزاری رسمی عمان در صفحه رسمی اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند که بهره‌گیری از فرصت کنونی دیپلماتیک برای حمایت از تلاش‌های صلح، تقویت روند کاهش تنش و تحکیم ثبات بر اساس اصول حقوق بین‌الملل و حسن همجواری، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

براساس گزارش این خبرگزاری، «دو طرف همچنین تصریح کردند که این رویکرد تعاملی باید به طور جدی در راستای حفظ امنیت پایدار منطقه و تضمین صریح ایمنی کشتیرانی در تنگه راهبردی هرمز و سایر مسیرهای بین‌المللی دریایی دنبال شود.

این موضع‌گیری و همگرایی دیپلماتیک، در جریان دیدار رسمی «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و هیأت همراه وی در مسقط با بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان مطرح شد که طی آن ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و آخرین تحولات امنیتی و سیاسی منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.