امارات به دنبال مکانیسمی برای دریافت حمایت مالی از آمریکا 

مشرق نیوز دوشنبه 31 فروردین 1405 - 08:07
وال استریت ژورنال گزارش داد که امارات متحده عربی مذاکراتی را با ایالات متحده در مورد مکانیسمی برای دریافت حمایت مالی آغاز کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، این روزنامه به نقل از مقامات نوشت که خالد محمد بالعمی، رئیس بانک مرکزی امارات، ایده ایجاد خط سوآپ ارزی را با اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده و مقامات وزارت خزانه‌داری و شورای ذخیره فدرال (بانک مرکزی آمریکا) در جلسات هفته گذشته در واشنگتن مطرح کرده است.

مقام‌های اماراتی در این گفت‌وگوها تأکید کرده‌اند که ممکن است به یک پشتوانه مالی نیاز پیدا کنند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های اماراتی همچنین به طرف آمریکایی اعلام کرده‌اند که تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حمله به ایران، این کشور را وارد یک درگیری پرهزینه کرده که پیامدهای آن ممکن است؛ ادامه‌دار باشد.

به گفته منابع آگاه، امارات هشدار داده که در صورت کمبود دلار، ممکن است به استفاده از ارزهایی مانند یوان چین برای فروش نفت و انجام مبادلات روی آورد.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، چنین سناریویی می‌تواند تهدیدی ضمنی برای جایگاه دلار به‌عنوان ارز غالب جهانی، به‌ویژه در معاملات نفتی محسوب شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.