بازآرایی ساختارهای تحقیقاتی در برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۵

خبرگزاری مهر یکشنبه 30 فروردین 1405 - 13:08
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت هم زمان با ابلاغ دستورالعمل ارزشیابی کیفی مراکز تحقیقاتی، بازآرایی ساختارهای تحقیقاتی را به عنوان برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۵ این معاونت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر شاهین آخوندزاده اظهار داشت: با توجه به اهمیت استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و منابع تحقیقاتی، بالاخص در شرایط کنونی، بررسی وضعیت عملکرد مراکز تحقیقاتی و تدبیر ارتقای عملکرد و رسالت مداری آنها، یکی از مسائل مهمی است که لازم است به صورت جدی در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۵ توجه به عملکرد مراکز تحقیقاتی در قالب برنامه جامع بازآرایی ساختارهای تحقیقاتی دیده شده است. در این برنامه، فعالیت‌های نظارت بر مراکز تحقیقاتی غیردولتی، ماموریت مداری مراکز تحقیقات دولتی و بهینه سازی عملکرد پژوهشکده‌ها منظور شد تا معاونین تحقیقات و فناوری و مدیران مربوطه بتوانند بر اساس شواهد عملکردی واحدهای تحقیقاتی در برنامه ریزی و هدایت آنها نقش حمایتی بهتری ایفا کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ضمن تاکید بر توجه ویژه به برنامه‌های ارائه شده دانشگاه‌ها برای اثربخشی و ماموریت مداری مراکز، افزود: این مهم برحسب برنامه‌های ارائه شده مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

آخوندزاده در پایان تصریح کرد: ارزشیابی کیفی برخی از مراکز تحقیقاتی هم راستا با این رویکرد، روشی هدفمند و کمک کننده خواهد بود که به بهترین شکل امکان تصمیم گیری در خصوص تعلیق، لغو و یا گسترش ساختارهای تحقیقاتی را فراهم می ‌آورد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.