اپلیکیشن پیام‌رسان XChat جمعه برای آیفون و آیپد منتشر می‌شود

دیجیاتو شنبه 22 فروردین 1405 - 17:34
پیام‌رسان XChat به‌عنوان محصول جدید شرکت ایکس به‌زودی منتشر می‌شود تا رقیبی برای تلگرام و واتس‌اپ به‌شمار بیاید. The post اپلیکیشن پیام‌رسان XChat جمعه برای آیفون و آیپد منتشر می‌شود appeared first on دیجیاتو.

شرکت X یا همان توییتر سابق، تحت تملک ایلان ماسک توانسته گام‌های بزرگی بردارد. این‌بار نیز پیام‌رسان مستقل X که به‌عنوان «XChat» شناخته می‌شود، قرار است از جمعه پیش رو برای آیفون و آیپد در دسترس باشد. این پیام‌رسان می‌تواند رقیبی شایسته برای تلگرام و واتس‌اپ تلقی شود؛ اما پیام‌رسان XChat چه ویژگی‌هایی را یدک می‌کشد؟

پیام‌رسان XChat از رمزگذاری سراسری پیام‌ها بهره‌مند است

براساس گزارش‌ها، محصول جدید X که یک پیام‌رسان مستقل محسوب می‌شود، از تاریخ ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) برای گوشی‌ها و تبلت‌های اپل منتشر می‌شود. باتوجه به گمانه‌زنی‌ها، ایکس‌چت ابتدا برای پلتفرم iOS منتشر می‌شود و بعداً در دستگاه‌های اندرویدی قابل‌نصب خواهد بود.

پیام‌رسان XChat قرار است بدون تبلیغات و ردیابی فعالیت‌های کاربران منتشر شود؛ بنابراین تجربه کاربری آن بدون مزاحمت خواهد بود. همچنین XChat با قابلیت رمزگذاری سرتاسری پیام‌ها، روی حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران تمرکز می‌کند. مواردی مانند جلوگیری از ثبت اسکرین‌شات در چت، پیام‌های ناپدیدشونده، امکان تشکیل گروه و تماس ویدیویی نیز از سایر ویژگی‌های احتمالی این پیام‌رسان مستقل هستند.

اپلیکیشن پیام‌رسان X از سال گذشته در دست تست بوده و حالا به‌نظر می‌رسد زمان انتشار نهایی آن فرا رسیده باشد. ایکس هنوز در رابطه با زمان انتشار این پیام‌رسان برای سایر پلتفرم‌ها حرفی به‌میان نیاورده است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.