عربستان سعودی دو شهروند شیعه را اعدام کرد

خبرگزاری مهر پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 17:08
وزارت کشور عربستان سعودی صبح پنج شنبه از اجرای حکم اعدام دو فعال شیعه در شرق این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام «مصطفی علی السبیتی» و «علی حسن السبیتی» دو تن از فعالان شیعه ساکن شرق عربستان خبر داد. وزارت کشور عربستان مدعی شد که محکومیت این افراد «پیوستن به یک سازمان تروریستی خارجی، مشارکت در ساخت مواد منفجره و نگهداری اسلحه و کشتن و حمله به نیروهای امنیتی» بوده است.

نیروهای امنیتی عربستان سعودی در اواخر سال ۲۰۱۷ با حمله به شهر تاروت واقع در استان قطیف در منطقه شرقی عربستان اقدام به بازداشت مصطفی السبیتی کردند. در درگیری‌هایی که منجر به بازداشت این فرد شد، او مجروح شده و نیمی از بدنش فلج شده بود.

وزارت کشور عربستان هفته گذشته نیز از اعدام سعود الفرج، یکی دیگر از فعالان شیعه در شرق عربستان خبر داده بود.

عربستان سعودی تنها طی ماه های اول سال 2026 بیش از 20 مورد اعدام را اجرا کرده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.