خروج کامل ناو هواپیمابر آمریکایی به اعماق اروپا

مشرق نیوز شنبه 08 فروردین 1405 - 18:21
ناو هواپیمابر آمریکایی جرالد فورد که به‌خاطر تجاوز نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل علیه ایران به منطقه اعزام شده بود، روز شنبه به طور کامل از غرب آسیا خارج شده و در میانه‌های قاره اروپا لنگر انداخت.

به گزارش مشرق؛ ناو جرالد فورد که پیش از این به کرت یونان منتقل شده بود، اکنون برای انجام تعمیرات و نگهداری به بندر اسپلیت کرواسی در دریای آدریاتیک منتقل شده است.

به گزارش رویترز، ناو فورد که بزرگترین ناو هواپیمابر جهان است، در دریای سرخ و در پشتیبانی از عملیات نظامی آمریکا علیه ایران فعالیت می‌کرد.

به ادعای ارتش آمریکا، در تاریخ ۱۲ مارس یک آتش‌سوزی در اتاق رخت‌شویی ناو رخ داد و این ناو هواپیمابر را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

یک مقام آمریکایی در آن زمان گفته بدو که نزدیک به ۲۰۰ ملوان به دلیل مشکلات ناشی از دودِ حریق، تحت درمان قرار گرفتند. مهار این آتش‌سوزی ساعت‌ها زمان برد و بر حدود ۱۰۰ تخت خواب نیز تأثیر گذاشت.

در پی این حادثه، ناو فورد ابتدا به جزیره کرت یونان منتقل شد و در ادامه، دولت کرواسی که متحد آمریکا در ناتو محسوب می‌شود، اوایل این هفته با ورود این ناو به کشور خود موافقت کرد.

با توجه به سطح خسارات وارد شده و همچنین تعمیراتی که از گذشته انباشت شده بود، برخی تحلیلگران از احتمال غیرعملیاتی شدن ناو فورد، شاید تا سال آینده خبر داده‌اند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.