مخابرات: امکان برقراری تماس از خارج به داخل ایران دست اپراتورها نیست

دیجیاتو پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 15:59
معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران می‌گوید درباره برقراری ارتباطات تلفنی دوطرفه از ایران به سایر کشور‌ها اپراتور‌ها تصمیم نمی‌گیرند. The post مخابرات: امکان برقراری تماس از خارج به داخل ایران دست اپراتورها نیست appeared first on دیجیاتو.

معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران گفت درحال‌حاضر ارتباطات تلفنی از ایران به سایر کشور‌ها برقرار است اما درباره اینکه ارتباطات به چه شکل برقرار شود، یک‌طرفه باشد یا دوطرفه، اپراتور‌ها تصمیم‌گیر نیستند و این موضوع در سطوح بالاتر سیاست‌گذاری می‌شود.

طبق گفته برخی کاربران امکان تماس از خارج از کشور با شماره‌های داخل ایران وجود ندارد؛ دراین‌باره «داود زارعیان» به برنا گفت:

«سیاست‌گذاری در این حوزه معمولا در سطح کلان و احتمالا در چارچوب ملاحظات امنیت شبکه انجام می‌شود و اپراتور‌ها صرفاً مجری این سیاست‌ها هستند.»

همچنین طبق گفته او، در حوزه مکالمات بین‌المللی مبنای قیمت‌گذاری معمولا هزینه‌ای است که اپراتور مقصد از اپراتور مبدا دریافت می‌کند و اپراتور مبدا با درصد بسیار کمی سود آن را به مشترک ارائه می‌دهد. محاسبه هزینه تماس نیز براساس دقیقه انجام می‌شود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.