سی‌ان‌ان: آمریکا می‌گوید حزب‌الله آتش‌بس را نقض کرده است!

عصر ایران جمعه 29 خرداد 1405 - 16:35
به گفته منبع مورد استناد سی‌ان‌ان، ایران بر پیش‌شرط توقف حملات علیه لبنان برای شروع مذاکرات تاکید کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، ایالات متحده در تلاش برای متقاعد کردن ایران به انجام مذاکرات که به دلیل حملات اسرائیل به لبنان لغو شد، به تهران پیام داده که تل‌آویو قصد ندارد حملات خود در لبنان را بیش از این تشدید کند.

به گزارش فارس؛ سی‌ان‌ان پیش‌تر گزارش داده بود که ایران خواستار دریافت تضمین‌هایی درباره پایان درگیری‌ها در لبنان پیش از آغاز مذاکرات با طرف آمریکایی در سوئیس شده است؛ این شبکه در گزارشی جدید اعلام کرد یک منبع مطلع در پاسخ به این سؤال که آیا آمریکا چنین تضمینی ارائه خواهد کرد یا نه، گفت که «حزب‌الله آتش‌بس را نقض کرده و اسرائیل پذیرفته که موضوع را در همین سطح نگه دارد؛ این پیام به ایرانی‌ها منتقل شده و اکنون به حزب‌الله بستگی دارد که حملات را متوقف کند».

امروز همچنین سفیر آمریکا در اسرائیل از حملات این رژیم به لبنان حمایت کرد و مدعی نقض آتش‌بس از سوی حزب‌الله شد.
طبق گزارش این شبکه، مذاکراتی که قرار بود بین ایران و آمریکا برگزار شود، در پی حملات اخیر اسرائیل به لبنان به تعویق افتاد و زمان مشخصی برای ازسرگیری گفت‌وگوها اعلام نشده است.

به‌رغم تفاهم حاصل شده مبنی بر توقف جنگ در همه جبهه‌ها، حملات مرگبار اسرائیل به مناطق مختلف لبنان ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان ساعاتی پیش گزارش داد که از بامداد امروز، در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان دست‌کم ۲۱ نفر شهید شده‌اند.

به گفته منبع مورد استناد سی‌ان‌ان، ایران بر پیش‌شرط توقف حملات علیه لبنان برای شروع مذاکرات تاکید کرده است.

حزب‌الله لبنان هم امروز در بیانیه‌ای، بر دفاع نیروهایش از سرزمین و مردم خود در برابر حملات اسرائیل تاکید کرد. 

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.