افت سهام اروپا متاثر از تازه‌ترین تحولات خاورمیانه

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 12:44
تهران- ایرنا- بازارهای سهام اروپا تحت تاثیر تحولات تازه در خاورمیانه و افزایش بهای نفت، معاملات خود را با کاهش و افت ارزش سهام آغاز کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز با اعلام این مطلب افزود: شاخص پان-اروپایی STOXX ۶۰۰ امرز صبح را با کاهش ۰.۱ درصدی آغاز کرد.

همزمان بهای نفت خام به عنوان منبع مهم انرژی اروپا بیش از ۲ درصد افزایش یافت که دلیل آن افزایش ابهام در مورد سرنوشت مذاکرات میان ایران و آمریکا و در عین حال گسترش حملات ارتش رژیم اسرائیل به لبنان باوجود تلاش ها برای برقراری آتش بس، عنوان می‌شود.

بیشتر بخش‌های دیگر بازار اروپایی نیز این کاهش را تجربه کردند؛ از جمله سهام شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا و ایرفرانس اندکی کاهش یافت، اما سهام شرکت‌های انرژی ۱.۱ درصد رشد کرد. سهام یونیورسال میوزیک گروپ نیز ۱.۵ درصد افت کرد.

به گزارش ایرنا، در مقابل بازارهای سهام آسیا و قراردادهای آتی شاخص‌های اصلی بورس آمریکا در آغاز معاملات ماه ژوئن (خرداد) با حمایت تقاضا برای سهام مرتبط با هوش مصنوعی و نیمه‌رساناها افزایش یافتند؛ هرچند تحولات جدید در خاورمیانه و افزایش بهای نفت، بخشی از خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش تنش‌ها در این منطقه را تحت‌الشعاع قرار داده است.

براساس گزارش رویترز، قراردادهای آتی شاخص «اس‌اندپی ۵۰۰» ۰.۳ درصد و قراردادهای آتی شاخص «نزدک» ۰.۵ درصد رشد کردند. این در حالی است که شاخص‌های اصلی وال‌استریت هفته گذشته در سطوح بی‌سابقه‌ای بسته شدند.

در معاملات پیش از بازگشایی بازار آمریکا، قراردادهای آتی شاخص «اس‌اندپی ۵۰۰» ۰.۲۹ درصد، قراردادهای آتی «نزدک ۱۰۰» ۰.۵۷ درصد و قراردادهای آتی شاخص «داوجونز» ۵۸ واحد افزایش یافت.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.