فوری؛ نتانیاهو: دستور حمله و بمباران را صادر کردم | دستورات نتانیاهو برای حمله به ضاحیه با هماهنگی آمریکا صادر شده است

همشهری آنلاین دوشنبه 11 خرداد 1405 - 11:11
«بنیامین نتانیاهو» و «اسرائیل کاتس»، نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه مشترکی اعلام کردند:«به ارتش دستور دادیم اهدافی در ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کند.»

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از الجزیره، نتانیاهو و کاتس مدعی شدند:«این تصمیم در پی تداوم اقدام حزب‌الله در نقض آتش‌بس و هدف گرفتن شهرها و شهروندان اسرائیلی گرفته شده است.»

نتانیاهو تصریح کرد: «ما ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران خواهیم کرد.»

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز امروز پیش‌بینی کرد که ارتش این رژیم به‌زودی دستورالعمل‌های تخلیه‌ای را برای ضاحیه جنوبی بیروت صادر کند.

سایر رسانه‌های عبری امروز اعلام کردند که دستورات نتانیاهو برای حمله به ضاحیه با هماهنگی آمریکا صادر شدند.

رژیم صهیونیستی از زمان اعلام آتش‌بس تنها یکبار به هنگام ترور «مالک بلوط»، فرمانده یگان رضوان حزب‌الله ضاحیه بیروت را بمباران کرده بود و تصمیم کنونی به معنای پایان رسمی و علنی آتش‌بس مذکور به شمار می‌رود.

بر اساس تفاهم آتش‌بس میان ایران و آمریکا قرار بود که رژیم صهیونیستی از حمله به جنوب لبنان به خصوص ضاحیه جنوبی و بیروت خودداری کند.

این تصمیم اسرائیل که در پی فشارهای داخلی علیه نتانیاهو و با موافقت آمریکا در نتیجه ضربات حزب‌الله به نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان گرفته شده است، احتمالا پیامدهای منطقه‌ای به دنبال خواهد داشت.

در همین ارتباط، روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که ایران به میانجی پاکستانی اطلاع داده که کاملا اصرار دارد هرگونه توقف جنگ باید جبهه لبنان را نیز شامل شود، نه تنها از طریق آتش‌بس، بلکه از طریق تعیین یک جدول زمانی مشخص برای خروج نیروهای اسرائیلی از خاک لبنان.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.