شهر یوتکیاجویک، شمالیترین شهر آمریکا در ایالت آلاسکا، روز یکشنبه آخرین طلوع خورشید خود را برای بیش از دو ماه تجربه کرد و اکنون وارد دورهای از روزهای پیوسته و بدون غروب شده است.
به گزارش فرارو، براساس تصاویر تایملپس منتشرشده از سوی اداره ملی هواشناسی آمریکا، خورشید در ساعت ۱:۴۸ بامداد غروب کرده و سپس در ساعت ۲:۵۷ بامداد دوباره از افق طلوع کرده است. پیشبینی میشود خورشید تا ۸۴ روز دیگر و تا تاریخ ۲ اوت غروب نکند.
اداره هواشناسی آمریکا اعلام کرده است که این پدیده به دلیل انحراف محور زمین و متمایل شدن نیمکره شمالی به سمت خورشید رخ میدهد؛ موضوعی که باعث افزایش شدید ساعات روشنایی در شمال آلاسکا و تجربه روزهای بیپایان در برخی مناطق میشود.
یوتکیاجویک در فاصله بیش از ۳۰۰ مایلی شمال مدار قطب شمال قرار دارد و حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد.