رایزنی شهباز شریف و الهام علی‌اف درباره تحولات منطقه و تنش ایران ـ آمریکا

صدا و سیما چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 11:57
نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با رئیس جمهور آذربایجان درباره تحولات منطقه، روند‌های دیپلماتیک میان ایران و آمریکا و تلاش‌های جاری برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت‌و‌گو کرد.

رایزنی شهباز شریف و الهام علی‌اف درباره تحولات منطقه و تنش ایران ـ آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، دفتر نخست وزیری پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان و «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان بصورت تلفنی درباره تحولات منطقه‌ای و موضوعات مورد علاقه دوجانبه گفت‌و‌گو کردند.

بر اساس این گزارش دو طرف در این تماس درباره روند صلح و تحولات خاورمیانه تبادل نظر کرده و بر اهمیت تداوم گفت‌و‌گو‌ها برای حفظ ثبات منطقه‌ای تاکید کردند.

الهام علی‌اف در این گفت‌و‌گو از تلاش‌های دیپلماتیک پاکستان در حمایت از برقراری آتش بس و کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا در منطقه استقبال کرد.

شهباز شریف نیز ضمن قدردانی از مواضع باکو در حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک اسلام آباد، برای موفقیت نشست «مجمع جهانی شهری» که قرار است هفته آینده در باکو برگزار شود، آرزوی موفقیت کرد و اعلام داشت که پاکستان در این نشست مشارکت خواهد داشت.

دو طرف همچنین با ابراز رضایت از روند روابط دوجانبه، بر گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های تجارت، سرمایه گذاری، انرژی و ارتباطات مردمی تاکید و توافق کردند رایزنی‌های نزدیک میان دو کشور ادامه یابد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.