تکذیب ادعای کویت در مورد برنامه‌ریزی برای اقدامات خصمانه / وزارت امور خارجه: ماموران ایرانی به دلیل اختلال سامانه ناوبری وارد آب‌های کویت شدند

خبرآنلاین سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 22:58
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران «ادعاهای مطرح‌شده در بیانیه‌های وزارت خارجه و وزارت کشور کویت مبنی بر برنامه‌ریزی ایران برای انجام اقدامات خصمانه علیه کویت» را تکذیب کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در بیانیه وزارت امور خارجه ایران آمده‌است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادعاهای مطرح‌شده در بیانیه‌های وزارت خارجه و وزارت کشور کویت مبنی بر برنامه‌ریزی ایران برای انجام اقدامات خصمانه علیه کویت را مطلقا بی‌اساس و مردود می‌داند.

وزارت امور خارجه اقدام ناشایست دولت کویت در بهره‌برداری سیاسی- تبلیغاتی در خصوص ۴ نفر از ماموران جمهوری اسلامی ایران که در چارچوب مأموریت مرسوم گشت‌زنی دریایی مشغول انجام وظیفه بوده و به دلیل اختلال ایجاد شده در سامانه ناوبری، وارد آب‌های سرزمینی کویت شده بودند، را قویا محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه ضمن یادآوری سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در احترام به حاکمیت و تمامیت سرزمینی همه کشورهای منطقه از جمله کویت، انتظار دارد مراجع کویت ضمن اجتناب از اظهارنظرهای شتاب‌زده و طرح ادعاهای بی‌اساس، مسائل موجود را از طریق مجاری رسمی پیگیری کنند.

وزارت امور خارجه همچنین بر ضرورت دسترسی هرچه سریع‌تر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت به اتباع ایرانی بازداشت‌شده مطابق موازین حقوق بین‌الملل و آزادی فوری آنها تأکید می‌کند.»

بعدازظهر امروز وزارت کشور کویت در بیانیه‌ای ادعا کرد که چهار فرد وابسته به سپاه پاسداران را که به قصد انجام اقدامات خصمانه وارد آب‌های کویت شده‌بودند، بازداشت کرده‌است.

وزارت خارجه کویت همچنین عصر امروز سفیر ایران را در کویت احضار کرد.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.