سقوط «حاکمیت سایبری» معادل از دست دادن سرمایه ملی است

خبرگزاری مهر شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 10:24
مشاور وزیر ارتباطات در «امور فناوری و نوآوری اجتماعی داده‌محور»، سقوط «حاکمیت سایبری» را معادل از دست دادن سرمایه ملی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رهبری، مشاور وزیر ارتباطات نیز از دیگر سخنرانان این نشست بود. وی با اشاره به قطعی اینترنت، پیامدهای آن را فراتر از یک مسئله اجتماعی دانست.

وی سقوط «حاکمیت سایبری» را معادل از دست دادن یک سرمایه ملی دانست.

مشاور وزیر ارتباطات گفت: ادامه محدودیت‌ها به رواج ابزارهای موازی مانند استارلینک می‌انجامد و در نهایت، مدیریت فضای ارتباطی را از دسترس خارج می‌کند.

رهبری دفاع از اینترنت را نه به‌عنوان یک امتیاز رفاهی، بلکه به‌مثابه بخشی از امنیت ملی و اقتدار حکمرانی دانست.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.