«سمیه رفیعی»، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، از پیگیری طرحی برای اخذ عوارض از کشتیهای عبوری از تنگه هرمز خبر داد. در این طرح حق دریافت مالیات برای جمهوری اسلامی بابت ایجاد مسیر امن تردد کشتیها در نظر گرفته شده است.
به گزارش دیجیاتو و به نقل از ایرنا، سمیه رفیعی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، گفت: «ما در مجلس طرحی را پیگیری میکنیم که براساس آن، درصورت استفاده از تنگه هرمز بهعنوان یک مسیر امن برای تردد کشتیها، عبور انرژی و تأمین امنیت غذایی، کشورها موظف به پرداخت حق عوارض و مالیات به جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.»
او با تأکید بر نقش ایران در برقراری امنیت در منطقه اظهار داشت که این امنیت با صلابت و اقتدار توسط جمهوری اسلامی ایران برقرار خواهد شد و کشورها باید در قبال آن، مالیات امنیتی پرداخت کنند.
رفیعی که در تجمعی در میدان ولیعصر حاضر شده بود، تصریح کرد که پس از پایان جنگ، عبور و مرور از تنگه هرمز برای دشمنان همچنان با چالش مواجه خواهد بود. او گفت: «روزگار خوش را از دشمنان گرفتیم و آنها اکنون توانایی تحمل این واقعیت را ندارند و حق آنهاست که نتوانند دوام بیاورند.»