
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، شبکه CNN گزارش داد: ۷۷ درصد آمریکاییها دونالد ترامپ را مقصر افزایش قیمت بنزین میدانند؛ رقمی بالاتر از میزان سرزنش رؤسایجمهور پیشین در شرایط مشابه.
این میزان حتی از ارقام ثبتشده برای جو بایدن در سال ۲۰۲۲، باراک اوباما در ۲۰۱۲ و جورج بوش در ۲۰۰۵ نیز بیشتر است. با افزایش قیمت بنزین، درصد افرادی که ترامپ را مسئول میدانند نیز افزایش یافته و همزمان محبوبیت او کاهش پیدا کرده است.
این میزان حتی از ارقام ثبتشده برای جو بایدن در سال ۲۰۲۲، باراک اوباما در ۲۰۱۲ و جورج بوش در ۲۰۰۵ نیز بیشتر است. با افزایش قیمت بنزین، درصد افرادی که ترامپ را مسئول میدانند نیز افزایش یافته و همزمان محبوبیت او کاهش پیدا کرده است.
در میان جمهوریخواهان نیز ۵۵ درصد ترامپ را مقصر میدانند که بالاترین میزان سرزنش درونحزبی در این زمینه محسوب میشود. در میان مستقلها، ۸۲ درصد و در میان دموکراتها ۹۵ درصد ترامپ را مسئول این وضعیت میدانند.
بر اساس این گزارش، بهندرت پیش میآید که هر سه طیف سیاسی در آمریکا بهطور همزمان بر سر یک موضوع توافق داشته باشند، اما در این مورد، اکثریت هر سه گروه ترامپ را مقصر میدانند.
همچنین بر اساس نظرسنجی واشنگتن پست،ایبیسی نیوز و ایپسوس، آمریکاییها به طور گسترده از رئیس جمهورشان در مورد جنگ علیه ایران و سایر مسائل کلیدی ناراضی هستند.
روزنامه واشنگتن پست نوشت: ۶ ماه مانده به انتخابات میان دورهای نوامبر (آبان ماه)، حزب جمهوری خواه با فضای سیاسی رو به وخامتی روبهرو است.
شبکهایبیسی نیوز نیز عنوان کرد: میزان محبوبیت ترامپ به ۳۷ درصد کاهش یافته است که پایینترین نرخ در این دوره ریاست جمهوری است و میزان نارضایتی از وی ۶۲ درصد است؛ رکوردی بیسابقه در هر دو دوره ریاست جمهوری ترامپ است.
این رسانه تاکید کرد: با وجود، موانع بسیار منفی برای ترامپ و حزبش، دموکراتها در حال حاضر در انتخابات میاندورهای پیشتاز هستند.
این نظرسنجی نشان میدهد که ترامپ همچنین در مدیریت هر مسالهای که مورد سنجش قرار گرفته، ضعیف عمل میکند. دو سوم آمریکاییها میگویند که کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد و برتری دموکراتها در انتخابات میاندورهای نسبت به جمهوریخواهان اندکی افزایش یافته و فاصله آنها به ۵ درصد رسیده است.