خنثی سازی یک شبکه جاسوسی آمریکایی-اسرائیلی-سعودی در یمن

مشرق نیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:35
وزارت کشور دولت صنعا از خنثی‌سازی یک شبکه جاسوسی مشترک آمریکایی، اسرائیلی و سعودی پرده برداشت.

به گزارش مشرق، وزارت کشور دولت صنعا با صدور بیانیه‌ای از اعترافات جدید شماری از اعضای یک شبکه جاسوسی وابسته به اتاق عملیات مشترک دشمن آمریکایی، اسرائیلی و سعودی پرده برداشت؛ شبکه‌ای که مقر آن در خاک عربستان بوده و از آن برای اجرای توطئه‌های خود با هدف منصرف کردن یمن از موضع شرافتمندانه‌اش در قبال مسأله فلسطین استفاده کرده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری یمنی «سبأ»، این وزارتخانه اعلام کرد: «در چارچوب یک عملیات امنیتی ویژه و پیشرفته موفق به دستگیری اعضای یک شبکه جاسوسی وابسته به اتاق عملیات مشترک میان سازمان اطلاعات آمریکا، موساد اسرائیل و دستگاه اطلاعاتی عربستان که مقر آن در خاک عربستان قرار دارد شدیم.»

در این بیانیه همچنین آمده است که عناصر این شبکه جاسوسی در فعالیت‌های رصد، جمع‌آوری اطلاعات حساس و ارسال مختصات تعدادی از تأسیسات حیاتی، امنیتی و نظامی به نفع اتاق اطلاعات مشترک دشمن، در جریان نبرد حمایت یمن از غزه، دخیل بوده‌اند.

وزارت کشور دولت صنعا تأکید کرد که بر اساس این اطلاعات و مختصاتی که عناصر این شبکه جاسوسی ارائه داده بودند، دشمن حملاتی را علیه برخی تأسیسات انجام داد که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان یمنی شد.

پیشتر نیز صنعاء از دستگیری اعضای ۲ شبکه جاسوسی (آمریکایی و اسرائیلی) و (آمریکایی،انگلیسی و سعودی) تحت مدیریت اتاق عملیات مستقر در ریاض خبر داده بود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.