آرامکو صادرات گاز را متوقف می‎‌کند

صدا و سیما چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 05:47
آرامکو اعلام کرد: به علت آسیب‌ دیدگی تأسیسات اصلی صادراتی، صادرات گاز را ماه آینده میلادی متوقف می‎‌کند.

آرامکو صادرات گاز را متوقف می‎‌کند

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما؛ خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: شرکت آرامکو به علت آسیب دیدن تاسیسات اصلی صادرات خود، ماه آینده ارسال محموله‌های گاز مایع نفتی (ال‌ پی‌ جی) را متوقف خواهد کرد.

این در حالیست که شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) ماه گذشته نیز به خریداران آسیایی اطلاع داده بود که سهمیه نفت خام آنها برای بارگیری در ماه آوریل محدود شده و فقط امکان تحویل نفت سبک عربستان از پایانه ینبع فراهم است.

داده‌های شرکت تحلیل انرژی کپلر نشان می‌داد که صادرات نفت خام عربستان در ماه مارس به ۴.۳ میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به ۷.۱ میلیون بشکه در روز فوریه، کاهش بیش از ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

تاسیسات اصلی فرآوری و حمل ال‌پی‌جی آرامکو در جیومه در امتداد ساحل خلیج فارس، در نزدیکی بزرگترین پایانه صادراتی نفت خام و فرآورده‌های نفتی این شرکت در رأس تنوره واقع شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.