بحرین تابعیت ۶۹ نفر را به دلیل حمایت از ایران سلب کرد

الف دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 20:26
بحرین تابعیت ۶۹ نفر را به دلیل آنچه تمجید از اقدامات خصمانه ایران اعلام کرده، سلب کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت کشور بحرین روز دوشنبه اعلام کرد که تابعیت ۶۹ نفر از جمله افراد خانواده آنها را به دلیل حمایت از آنچه اقدامات خصمانه ایران خوانده است و تمجید این اقدامات، سلب کرده است.

این وزارتخانه بیان کرد که همه این افراد سلب تابعیت شده اصالتاً بحرینی نیستند.

وزارت کشور بحرین اشاره کرد که این اقدامات در راستای اجرای دستورات «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین انجام شده است.

بر اساس قانون تابعیت بحرین، هر کسی که موجب آسیب به منافع این کشور شود و یا به گونه‌ای در تعارض با وفاداری به کشور عمل کند سلب تابعیت می‌شود.

وزارت کشور بحرین همچنین افراد مذکور را متهم به ارائه اطلاعات به طرف‌های خارجی کرده است.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه طرف‌های ذیربط اقدامات لازم را برای اجرای این تصمیم اتخاذ خواهند کرد، بیان کرد که بررسی و بازنگری در تابعیت شهروندان ادامه خواهد داشت.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.