سفیر ایران در آلمان: اروپا شاهد تنها بخشی از پیامدهای اقتصادی تجاوز نظامی به ایران است

خبرآنلاین شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 14:50
سفیر ایران در آلمان نوشت: اروپا شاهد تنها بخشی از پیامدهای اقتصادی تجاوز نظامی رژیم اسرائیل و آمریکا است که متاسفانه هنوز از سوی طرف‌های اروپایی محکوم نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، «مجید نیلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان در پیامی در ایکس نوشت: برخی رسانه‌ها به نقل از نهاد مطبوعاتی دولت آلمان نوشته‌اند که «اگر ایران تنگه هرمز را به‌طور دائمی و بدون دریافت هزینه برای عبور کشتی‌ها باز نگه دارد، آلمان آماده گفت‌وگو درباره کاهش تحریم‌هاست.»

به گزارش ایسنا، وی در ادامه نوشت: من با رفع فوری تحریم‌های ظالمانه موافقم. با این حال، ارتباط این موضوع با تنگه هرمز برایم روشن نیست. به نظر می‌رسد راه‌حل ساده‌تر از این‌ها باشد: کنار گذاشتن رویکردهای جنگ‌طلبانه متجاوزین و پرهیز از تنش‌آفرینی.

سفیر ایران با بیان اینکه «اروپا تنها شاهد بخشی از پیامدهای اقتصادی تجاوز نظامی رژیم اسرائیل و آمریکا است که متاسفانه هنوز از سوی طرف های اروپایی محکوم نشده»، افزود: اگرچه فشار اقتصادی بر مردم در قاموس نوع‌دوستی ایرانیان نیست؛ اما نباید فراموش کرد که همین ایرانیان بیش از ۴۷ سال است با تحریم‌های نامشروع و ناموجه‌ مواجه بوده‌اند و با وجود همه فشارها همچنان ایستاده‌اند.

۳۱۰۳۱۰

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.