
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ منابع فلسطینی گزارش دادند ارتش رژیم اشغالگر همچنان به نقض توافق آتشبس از طریق حملات زمینی، هوایی و دریایی ادامه میدهد.
در حمله توپخانهای به منزلی در نزدیکی بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه، یک کودک و یک زن شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.
همچنین جنگندههای رژیم صهیونیستی یک خودرو را در خان یونس هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۷ نفر شهید و شماری دیگر زخمی شدند.
در حملهای دیگر، یک پهپاد ارتش صهیونیستی، گروهی از شهروندان را در منطقه شیخ رضوان در غرب شهر غزه هدف قرار داد که به شهادت ۲ نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر انجامید.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیهای، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را تشدید خونین و جنایات جنگی تمامعیار خواند و از جامعه جهانی خواست تا برای توقف این کشتارها فوراً وارد عمل شود.
در این بیانیه آمده: حملات وحشیانه روز جمعه رژیم اشغالگر نشان دهنده رویکرد خونین و فاشیستی است که اشغالگران در برابر دیدگان جهانیان به ارتکاب آن ادامه میدهند.
حماس از جامعه جهانی، همه کشورها و طرفهای ذیربط خواست بر رژیم صهیونیستی فشار بیاورند تا به تعهدات خود بر اساس توافق آتشبس عمل کرده و به قوانین حقوق بینالملل بشردوستانه احترام بگذارد. این جنبش همچنین از ملتهای آزاده سراسر جهان خواست تا با تحرک و فشار مردمی بر رژیم اشغالگر و حامیان آن، به توقف جنایات علیه مردم فلسطین کمک کنند.