عراقچی: تجاوز به ایران علت ناامنی در خلیج فارس است

صدا و سیما پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 06:47
آقای عراقچی وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه وزیر امور خارجه کره جنوبی، تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران را علت ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز دانست.

عراقچی: تجاوز به ایران علت ناامنی در خلیج فارس است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «چانگ بیانگ ها» نماینده ویژه وزیر امور خارجه کره جنوبی که برای رایزنی با مقام‌های کشورمان به تهران سفر کرده است، با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه دیدار کرد.

آقای عراقچی در این دیدار با تشریح جنایات ارتکابی آمریکا و رژیم صهیونیستی در خلال تجاوز نظامی چهل روزه علیه ایران، بر ضرورت اتخاذ موضع صریح و قاطع کشور‌ها در محکومیت این تجاوز و جنایات سبعانه علیه مردم ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران را منشا ناامنی موجود در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز دانست و تصریح کرد: ایران به عنوان دولت ساحلی تنگه هرمز، تدابیری را وفق حقوق بین‌الملل و قوانین داخلی خود برای صیانت از امنیت و منافع ملی ایران در برابر تجاوز و تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده است و طبیعتا مسئولیت پیامد‌های ناشی از این وضعیت بر عهده طرف‌های متجاوز است.

آقای عراقچی همچنین با تأکید بر اهمیت تقویت مناسبات ایران و کره جنوبی، آمادگی کشورمان را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد.

چانگ بیانگ‌ها ضمن ابلاغ سلام‌های چو هیون، وزیر امور خارجه کره جنوبی ارتقای روابط با ایران را بسیار مهم دانست و با ابراز خرسندی از برقراری آتش‌بس، ابراز امیدواری کرد: با پیگیری روند دیپلماسی، شاهد پایان قطعی جنگ و برقراری صلح و ثبات در منطقه باشیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.