انگلیس و فرانسه در حال دامن‌زدن به رقابت تسلیحاتی اتمی

افکار نیوز سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 11:11
معاون وزیر خارجه روسیه بامداد سه‌شنبه گفت که تقویت نیروی اتمی فرانسه و انگلیس، باعث شکل‌گیری رقابت تسلیحاتی اتمی شده است.

  «الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه بامداد سه‌شنبه درباره دامن‌زدن فرانسه و انگلیس به رقابت اتمی هشدار داد.گروشکو در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» گفت که تقویت نیروی اتمی فرانسه و انگلیس، باعث شکل‌گیری رقابت تسلیحاتی اتمی شده است.وی در این‌باره توضیح داد: «رویکردهای جدید دکترین فرانسه از بسیاری جهات یادآور بازدارندگی هسته‌ای فراگیر است که توسط واشنگتن در منطقه آسیا و اقیانوسیه اعمال می‌شود و آنها همچنین آشکارا برنامه‌هایی را برای تبدیل شدن به کمک برای مأموریت‌های هسته‌ای مشترک ناتو مطرح می‌کنند».این مقام روس ادامه داد: «چنین گام‌هایی با الگوی کلی فعالیت‌های نظامی-هسته‌ای تحریک‌آمیز کشورهای ناتو که علیه کشور ما هدایت می‌شوند، سازگار است. انگلیس پیش از این افزایش قابلیت‌های هسته‌ای خود را نیز تحت شعارهای ضد روسی اعلام کرده بود».گروشکو همچنین افزود: «این امر به خودی خود منجر به تشدید مسابقه تسلیحاتی می‌شود که نه تنها با اهداف اِن‌پی‌تی مغایرت دارد، بلکه مستقیماً با تعهدات مستقیم این پیمان نیز در تضاد است».

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.