خرید تسلیحاتی ۱۰ میلیارد یورویی آلمان از آمریکا

خبرآنلاین یکشنبه 30 فروردین 1405 - 12:47
آلمان می‌خواهد برای نوسازی نیروی دریایی‌ خود، تسلیحاتی به ارزش میلیاردها یورو از آمریکا خریداری کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شبکه دویچه وله، ایالات متحده فروش تجهیزات نظامی به ارزش حدود ۱۰ میلیارد یورو به آلمان را تأیید کرده است. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که درخواست دولت آلمان را پذیرفته است.

بنا بر گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: این فروش برنامه‌ریزی‌شده با تقویت امنیت یک شریک سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، از اهداف سیاست خارجی و امنیتی آمریکا حمایت می‌کند.

در بیانیه این وزارتخانه همچنین تأکید شده است که آلمان نیرویی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در اروپا به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، آلمان قصد دارد از جمله هشت سامانه یکپارچه فرماندهی و کنترل رزمی، رادارهای مدرن و سامانه‌های پرتاب موشک‌های هدایت‌شونده از آمریکا خریداری کند.

تجهیزات یادشده به ناوهای جنگی آلمان این امکان را می‌دهد تا تهدیدها را زودتر شناسایی و دفع کنند و با سایر واحدهای ناتو هماهنگ شوند.

بر اساس این بیانیه، هدف از معامله برلین و واشنگتن، تقویت توانمندی‌های نیروی دریایی آلمان برای دفاع ملی و دفاع از نیروهای ائتلاف و همچنین بهبود همکاری با نیروهای آمریکا و ناتو است.

پیمانکاران اصلی این قرارداد شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی لاکهید مارتین (Lockheed Martin) و آرتی‌اکس کورپوریشن (RTX Corporation) هستند.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.