مسافران ماه به زمین برگشتند

خبرگزاری مهر شنبه 22 فروردین 1405 - 14:10
چهار فضانورد ماموریت آرتمیس ۲ در آب های ساحل سن دیگو فرود آمدند و به این ترتیب ماموریتی که رکورهای پروازهای فضایی را شکست پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، آرتمیس ۲ در تاریخ یکم آوریل ۲۰۲۶ میلادی آغاز شد و طی آن چهار فضانورد در کپسول فضایی اوریون به ماه سفر کردند. رید وایزمن، ویکتور گلاور و کریستینا کوخ از ناسا همراه جرمی هانسن از سازمان فضایی کانادا به سمت ماه سفر کردند.

مسافران ماه به زمین برگشتند

این ماموریت دومین پرتاب موشک عظیم اس ال اس نیز به شمار می رفت. جارد ایزاکمن مدیر ناسا از روی عرشه کشتی USS John P. Murtha عملیات فرود فضانوردان را تماشا کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، کپسول اوریون کل فرایند فرود را در حالت اتوماتیک انجام داد. این کپسول با سرعت ۳۳ ماخ یا ۳۳ برابر سرعت صوت به اتمسفر زمین رسید.

مسافران ماه به زمین برگشتند

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.