
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد جواد صدری مهر معاون توسعه اقتصاد دانشبنیان معاونت علمی در پاسخ به سؤالی درباره جبران خسارت شرکتهای حادثه دیده در جنگ تحمیلی سوم و برنامههای معاونت برای جبران خسارت ها، اظهار داشت: در دولت، تدبیر شده که حمایتها به تفکیک شرکتهای دانشبنیان فعال در صنعت، شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه کشاورزی و مجموعههای فناور مستقر در پارکهای فناوری انجام شود و برای هر کدام تعاریف جداگانهای با مسئولان مشخص صورت گرفته است. این مجموعهها در حال پیگیری ارزیابی خسارت ها، جبران زیانها و حمایت از فعالسازی هستند.
به گفته معاون توسعه اقتصاد دانشبنیان معاونت علمی، در دولت شرکتهای تولیدی دانشبنیان ذیل وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکتهای فناور و پارکهای علم و فناوری ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) ذیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکتهای دانش بنیان کشاورزی ذیل وزارت جهاد کشاورزی تعریف شدهاند و معاونت علمی در همه این مجموعهها حضور دارد.
صدری مهر در ادامه تأکید کرد: عمداً دانشبنیانها را به صورت متمرکز جدا نکردیم تا این گونه نشود که دستگاههای اجرایی خود را متولی دانشبنیانها ندانند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون حوزه دانشبنیان به قدری گسترده شده و وزارتخانههای موضوعی در دولت باید حمایتهای لازم را انجام دهد و ما نیز در کنار وزارتخانهها به عنوان رگولاتور و پیشران فناوری در کشور، حمایتها را دنبال میکنیم. به عبارت دیگر، حمایتها شامل بازسازی تخریب و آسیبها به دانش بنیانها در تمام دولت توزیع شده است.
معاون توسعه اقتصاد دانشبنیان معاونت علمی از تدوین بستههای مشترک برای حفظ سطح تولید در شرکتهای دانش بنیان خبر داد و گفت: در روزهای تعطیلات عید، با توجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، بستههای حمایتی مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی جهت «حفظ سطح تولید در شرکتهای دانش بنیان» طراحی شده است.