بالاتر از سامسونگ؛ اپل پادشاه دنیای موبایل در سه‌ماهه اول ۲۰۲۶ شد

دیجیاتو جمعه 21 فروردین 1405 - 18:01
طبق گزارش جدید کانترپوینت ریسرچ، اپل بالاتر از سامسونگ در جایگاه اول بازار موبایل در فصل اول سال ۲۰۲۶ قرار گرفته است. The post بالاتر از سامسونگ؛ اپل پادشاه دنیای موبایل در سه‌ماهه اول ۲۰۲۶ شد appeared first on دیجیاتو.

گزارشی تازه نشان می‌دهد که اپل در سه‌ماهه اول ۲۰۲۶ رشد سالانه ۵ درصدی داشته و تاج پادشاهی دنیای موبایل را بر سر گذاشته است. این اتفاق درحالی افتاده که مجموع فروش گوشی‌ها به‌دنبال کمبود تراشه‌های حافظه افت پیدا کرده است.

به گزارش رویترز، گزارش جدید کانترپوینت ریسرچ حاکی از افت ۶ درصدی فروش گوشی‌ها نسبت به بازه مشابه پارسال است. بخشی از دلیل این اتفاق به جنگ در خاورمیانه برمی‌گردد. اما اپل در همین شرایط هم برنده بوده و برای اولین‌بار در نخستین سه‌ماهه سال پیشگام شده و ۲۱ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته است.

صدرنشینی اپل در بازار موبایل سه‌ماهه اول ۲۰۲۶

کانترپوینت می‌گوید رشد اپل به‌دلیل جایگاه خاص این شرکت بوده که حاصل زنجیره تأمین قوی و عملکرد درخشان در چین است. فروش آیفون در ۹ هفته اول ۲۰۲۶ حدود ۲۳ درصد در چین افزایش یافته است.

آیفون

عرضه گوشی‌های سامسونگ نسبت به بازه مشابه پارسال ۶ درصد کاهش پیدا کرده و سهم بازار این برند را به ۲۰ درصد رسانده است. عرضه باتأخیر گلکسی S26 و ضعف در بازار پایین‌رده از دلایل این افت بوده‌اند.

شیائومی در رده سوم قرار گرفته و سهم ۱۳ درصدی به‌دست آورده، اما بیشترین افت را در میان پنج برند برتر بازار داشته است.

«شیلپی جین»، تحلیلگر کانترپوینت ریسرچ، می‌گوید افت فروش گوشی‌ها عمدتاً به‌دلیل پررنگ‌شدن نقش بازیگرانی است که به دیتاسنترهای هوش مصنوعی اولویت بیشتری نسبت به لوازم الکترونیک مصرفی می‌دهند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.