«گروسی» درباره احتمال حادثه رادیولوژیکی در نیروگاه بوشهر هشدار داد

خبرگزاری مهر دوشنبه 17 فروردین 1405 - 18:23
با تکرار تجاوز آمریکایی- صهیونیستی به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره احتمال وقوع حادثه رادیولوژیکی در این نیروگاه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون محکوم کردن تجاوز دوباره آمریکایی- صهیونیستی به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر، تنها اعلام کرد که از حمله به این نیروگاه مطلع است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه با انتشار پیامی در رسانه اجتماعی ایکس نوشت که حملات نظامی اخیر نزدیک نیروگاه هسته‌ ای بوشهر را تائید می‌ کند.

این نهاد اعلام کرد که با استناد به تحلیل مستقل خود از تصاویر ماهواره‌ ای جدید و با تکیه بر شناخت دقیق از این سایت اطلاع یافتن خود از این حادثه را بیان کرده است.

در بیانیه صادره از سوی آژانس در ایکس آمده است: آژانس بر اساس تحلیل مستقل خود از تصاویر جدید ماهوارهای و آگاهی دقیق از موقعیت این تاسیسات، تایید می‌ کند که حملات نظامی اخیر در نزدیکی نیروگاه هسته‌ ای بوشهر در ایران، از جمله یک حمله در فاصله تنها ۷۵ متری حصار بیرونی این تاسیسات آثاری بر جای گذاشته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بار دیگر هشدار می‌دهد که ادامه فعالیت نظامی نزدیک نیروگاه بوشهر که یک تاسیسات فعال با حجم زیادی سوخت هسته‌ ای است، می‌ تواند باعث یک حادثه شدید رادیولوژیکی با پیامدهای زیانبار برای مردم و محیط زیست در ایران و فراتر از آن شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.