به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ روزنامه گاردین گزارش داد: رژیم اسرائیل در جریان عملیات نظامی خود در جنوب لبنان از مهمات حاوی فسفر سفید استفاده کرده است. این مهمات هنگام انفجار، دود غلیظ و شعلههایی با دمای بسیار بالا تولید میکنند که استفاده از آنها در مناطق غیرنظامی به دلیل ایجاد آتشسوزی، سوختگیهای شدید و انتشار گازهای سمی نقض قوانین بین المللی محسوب میشود. گاردین مینویسد: رژیم اسراییل در جنگهای قبلی با لبنان نیز از مهمات حاوی فسفر سفید استفاده کرده است و طبق بررسی یک پژوهشگر در فاصله اکتبر ۲۰۲۳ تا نوامبر ۲۰۲۴ حدود ۲۵۰ مورد استفاده از فسفر سفید توسط نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان ثبت شده. بنوشته گاردین بخش قابل توجهی از استفاده از این مهمات در مناطق مسکونی و زمینهای کشاورزی لبنان رخ داده است.