رسانه صهیونیستی: حمایت آمریکایی‌ها از اسرائیل با سرعت در حال سقوط است

خبرآنلاین پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 13:20
یک رسانه صهیونیستی با هشدار نسبت به پیامدهای جنگ علیه ایران اعلام کرد که حمایت افکار عمومی آمریکا از اسرائیل با سرعتی بی‌سابقه در حال سقوط است و این روند می‌تواند به بحرانی برای تل‌آویو تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین، اسرائیل طی دهه‌ها بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار کمک از آمریکا دریافت کرده، اما اکنون این پشتوانه تاریخی در حال فروریختن است.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا به نقل از رسانه امنیتی «والانیوز»، این رسانه تأکید کرد: رابطه ویژه و راهبردی تل‌آویو و واشنگتن پس از تحولات اخیر، بیش از هر زمان دیگری به یک رابطه شخصی میان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل تقلیل یافته است؛ رابطه‌ای که نه‌تنها شکننده بلکه برای رژیم صهیونیستی بسیار «پرهزینه» خواهد بود.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که نگاه مردم آمریکا به اسرائیل به‌ویژه پس از تجاوز نظامی به خاک ایران به شدت منفی شده است.

والانیوز نوشت، در حالی که در سال ۲۰۱۳ اکثریت آمریکایی‌ها از اسرائیل حمایت می‌کردند، اکنون نتایج نظرسنجی‌ها از کاهش چشمگیر این حمایت حکایت دارد؛ به‌گونه‌ای که در میان جوانان ۱۸ تا ۳۴ سال، نگاه منفی به اسرائیل به ۶۳ درصد رسیده و حمایت از فلسطینی‌ها نیز افزایش یافته است.

این روند در میان گروه‌های سنی بالاتر نیز مشاهده می‌شود و محبوبیت رژیم اسرائیل در میان آمریکایی‌های ۵۰ سال به بالا از بیش از ۶۰ درصد به کمتر از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

والانیوز اضافه کرد: کاهش حمایت مردمی در آمریکا به سرعت در حال تأثیرگذاری بر مواضع سیاستمداران این کشور است. برخی نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات آشکارا خواستار توقف کمک‌های نظامی به اسرائیل شده‌اند و شماری از سناتورها نیز تل‌آویو را متهم می‌کنند که آمریکا را به سمت جنگ با ایران سوق داده است.

این رسانه صهیونیستی هشدار داد که ادامه این روند می‌تواند به از دست رفتن حمایت حیاتی آمریکا از اسرائیل منجر شود؛ حمایتی که ستون اصلی امنیت تل‌آویو طی دهه‌های گذشته بوده است.

به گزارش ایرنا، انتشار این خبر در حالی صورت می‌گیرد که مجموعه‌ای از شواهد نشان می‌دهد، تصمیم واشنگتن برای آغاز تجاوز به خاک ایران تحت تأثیر فشارهای مستقیم و غیرمستقیم تل‌آویو قرار گرفته است. در ماه‌های گذشته، مقام‌های آمریکایی از جمله چند سناتور جمهوری‌خواه تصریح کرده‌اند که اسرائیل «ما را به این جنگ کشاند».

برخی تحلیلگران آمریکایی نیز نوشته‌اند که کابینه نتانیاهو با بزرگ‌نمایی تهدید ایران و اتکا به روابط شخصی با ترامپ تلاش کرده آمریکا را درگیر یک جنگ گسترده‌تر کند که پیامدهای سنگینی به ویژه اقتصادی دارد.

همچنین گزارش‌های دیگر حاکی است که تل‌آویو ماه‌ها پیش از آغاز درگیری، طرح‌هایی را برای جلب حمایت نظامی آمریکا دنبال کرده بود.

در همین زمینه، سیدعباس عراقچی، وزیر خارجه کشورمان در سخنانی تأکید کرده که «این جنگ نه جنگ ایران است و نه جنگ آمریکا؛ جنگ اسرائیل است. این اسرائیل بود که آمریکا را وارد میدان کرد و مردم منطقه دارند هزینه آن را می‌پردازند.»

وی افزود: «در خود آمریکا هم الان بحث روز است که یک جنگ کاملاً بی‌دلیل، حساب‌نشده و بدون توجه به منافع آمریکا و فقط در جهت منافع اسرائیل صورت گرفته است. مخالفت‌ها در آمریکا رو به اوج است.»

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.