پاکستان خواستار دیپلماسی برای کاهش تنش‌ها در منطقه شد

صدا و سیما دوشنبه 03 فروردین 1405 - 22:37
پاکستان در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت کاهش تنش‌ها در منطقه از طریق گفت‌و‌گو تاکید کرد.

پاکستان خواستار دیپلماسی برای کاهش تنش‌ها در منطقه شد

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسحاق دار» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان به صورت تلفنی با «سید عباس عراقچی» همتای ایرانی خود گفت‌و‌گو کرده و درباره آخرین وضعیت منطقه به تبادل نظر پرداخته است. 

این بیانیه افزود: در این گفت‌و‌گو طرفین تحولات اخیر را بررسی کرده و بر اهمیت تداوم رایزنی‌ها در شرایط حساس کنونی تاکید کردند.

اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به پیامد‌های ادامه تنش ها، تصریح کرد: گفت‌و‌گو و دیپلماسی تنها راهکار مؤثر برای تقویت صلح، امنیت و ثبات در منطقه و فراتر از آن است. دو طرف همچنین توافق کردند درباره روند تحولات، تماس‌های خود را حفظ کرده و هماهنگی‌های لازم را ادامه دهند.

این موضع‌گیری در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر نیز صبح امروز «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در گفت و گوی تلفنی با «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران ضمن اعلام همبستگی با ملت ایران، بر ضرورت کاهش تنش‌ها، بازگشت به مسیر دیپلماسی و تقویت وحدت امت اسلامی تاکید کرده بود. 

این در حالیست که برخی از رسانه‌های پاکستانی در اخباری تایید نشده به نقل از منابع غربی مدعی شدند اسلام آباد درحال تلاش برای میانجیگری میان ایران و آمریکاست.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.