نمایندگان مجلس به دنبال اخذ عوارض از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز

دیجیاتو پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 13:46
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌دنبال طرحی برای دریافت عوارض و مالیات برای تردد در مسیر امن تنگه هرمز هستند. The post نمایندگان مجلس به دنبال اخذ عوارض از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز appeared first on دیجیاتو.

«سمیه رفیعی»، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، از پیگیری طرحی برای اخذ عوارض از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز خبر داد. در این طرح حق دریافت مالیات برای جمهوری اسلامی بابت ایجاد مسیر امن تردد کشتی‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از ایرنا، سمیه رفیعی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، گفت: «ما در مجلس طرحی را پیگیری می‌کنیم که براساس آن، درصورت استفاده از تنگه هرمز به‌عنوان یک مسیر امن برای تردد کشتی‌ها، عبور انرژی و تأمین امنیت غذایی، کشورها موظف به پرداخت حق عوارض و مالیات به جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.»

او با تأکید بر نقش ایران در برقراری امنیت در منطقه اظهار داشت که این امنیت با صلابت و اقتدار توسط جمهوری اسلامی ایران برقرار خواهد شد و کشورها باید در قبال آن، مالیات امنیتی پرداخت کنند.

رفیعی که در تجمعی در میدان ولیعصر حاضر شده بود، تصریح کرد که پس از پایان جنگ، عبور و مرور از تنگه هرمز برای دشمنان همچنان با چالش مواجه خواهد بود. او گفت: «روزگار خوش را از دشمنان گرفتیم و آن‌ها اکنون توانایی تحمل این واقعیت را ندارند و حق آن‌هاست که نتوانند دوام بیاورند.»

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.