واکنش اردن به تحرکات اسرائیل در جنوب لبنان

خبرگزاری مهر سه شنبه 26 اسفند 1404 - 19:03
وزارت خارجه اردن به تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان واکنش نشان داد و این اقدامات را تنشی خطرناک دانست که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، وزارت خارجه اردن، حملات مداوم رژیم صهیونیستی علیه لبنان و همچنین پیشروی زمینی ارتش این رژیم در جنوب لبنان را محکوم کرد.

وزارت خارجه اردن اقدامات رژیم صهیونیستی در لبنان را نقض آشکار حاکمیت لبنان، قوانین بین‌المللی و حقوق بین‌الملل بشردوستانه دانست و تأکید کرد که این اقدامات، تنشی خطرناک است که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای بر لزوم توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از خاک این کشور، و پایبندی کامل به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت با تمامی مفاد آن تأکید کرد تا امکان عمل کردن نهادهای لبنان به مسئولیت‌هایشان فراهم شود.

در این بیانیه همچنین تأکید شد که اردن به ‌طور کامل در کنار لبنان، امنیت، ثبات، حاکمیت و سلامت شهروندان آن ایستاده است و از تلاش‌های دولت لبنان برای اعمال حاکمیت بر سراسر خاک کشور، فعال‌سازی دوباره نهادهای ملی و انحصار سلاح در دست دولت حمایت می‌کند.

وزارت خارجه اردن از جامعه بین‌المللی خواست با عمل به مسئولیت‌های خود، رژیم صهیونیستی را ملزم به رعایت قوانین بین‌المللی و حقوق بین‌الملل بشردوستانه کند و تمامی حملات خود به لبنان را متوقف کند تا از گسترش درگیری و وخامت اوضاع امنیتی و انسانی جلوگیری شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.